Friday, July 8, 2011

Dimanakah Keikhlasan Hati????

Assalamualaikum..

Kamu kata kami tidak memahami kamu..
kamu kata kami suka langgar peraturan...
Kamu kata kami malas buat kerja..
Kamu kata kami asyik lepak...
Kamu kata kami berkira....

Tetapi...

Adakah kamu melihat diri kamu sebaiknya...
Adakah kamu terlebih baik daripada kami...
Adakah diri kamu itu sebenarnya baik????

Tepuk dada tanya diri sendiri...
Jangan mengata dulang paku serpih.. mengata org diri sendiri yang lebih...
Jangan senyum melebar di muka tetapi hanya menambah benci didada orang yang melihatnya.....

Oh hati ini sabarkanlah... janganlah samakan diriku dengan manusia seperti di atas yang mana aku melihatnya sebegitu.. aku berdoa agar semua orang tidak melihat aku sebegitu...

Aku berdoa agar ALLAH meneguhkan pendirian diri ini... jangan hilangkan anugerah akal dan hati yang baik.. biarlah orang lain mengatakan aku BODOH kerana terlalu baik.. BIARLAH.......

No comments:

Post a Comment