Friday, June 12, 2009

Abah masuk wad

Assalamualaikum
malam rabu saya dapat panggilan telefon dari adik saya Kak Teh, dia inform saya yang abah sakit habis satu badan bengkak dan tak tahu punca. Abah minta saya balik untuk uruskan hal-hal di kampung. Dalam keadaan terpisat-pisat saya bangun dan kejutkan suami. Saya bincang dengan dia akhirnya saya balik kg pada pukul 2.45pagi. Apabila dah nak sampai kampung kak teh call dan beritahu yang abah dah masuk wad dan minta saya balik kg terus dan tak perlu singgah hospital. Sampai rumah mak dan adik-adik yang ada kat kg tengah sedih sebab nampak keadaan abah yang agak kritikal seperti orang tak boleh bernafas.
Esok pada pagi khamis along, kak lang dan kak chik pergi ke hospital Tampin untuk melihat keadaan abah. Doktor beritahu yang badan abah dipenuhi ai r dan hampir masuk ke jantung. So, abah kena makan ubat yang buatkan dia kencing. Tengahari tu along dan yang lain balik, saya, mak, kak teh dan kak tam serta Rauf aka yot yot pergi ke Hospital. Bila sampai hospital saya rasa lega kerana bengkak dah nampak susut dan abah dah boleh bernafas seperti biasa. Alhamdulillah, syukur pada ALLAH. Abah minta saya tunggu kat kg untuk bantu dia dan adik-adik yang masih ada kat kg sbb yang lain perlu pulang dan bekerja. Saya tengah cuti selama tiga minggu. Lepas ni PRAKTIKUM di Sekolah Kebangsaan Pusat Bandar Puchong 2.
Sepatutnya saya kena pergi IPGM KBM dan taska akmil di Puchong tapi dua-dua tempat ni tak boleh pergi. Minta maaf pada semua yang telah membuat janji dengan saya terutamanya kak ita. Saya berjanji dengan kak Ita untuk jumpa dengan pensyarah pembimbing iaitu En Bai untuk mengenalkan diri sebagai guru pelatih di bawah seliaannya. dan juga pergi berjumpa dengan Cik Midah untuk tunjuk kerja KKBI dan dapatkan tandatangan beliau.
Saya juga berjanji untuk pergi ke Taska Akmil yang terletak di Bandar Kinrara Puchong bertemu dengan guru-guru di sana. Maaf en Hazrin saya tidak dapat menunaikan permintaan. Insyaallah bila dah settle nanti saya akan usaha sedaya upaya berjumpa dengan semua orang yang en Hazrin minta...
Sekian

1 comment: