Thursday, July 22, 2010

Cermin mata


Cermin mata aku terkopak dari framenya... dahlah gaji aku kerani sekolah tu kata aku dapat minggu depan.. alih-alih pagi ni cermin mata jadi macam nih.. sabo ajerlah... kalau tak ada duit janganlah nak melawat kedai cermin mata... Ini semua keje encik Rizal.. aku suruh adjust sikit ajer.. dia adjust sampai terkopak.. pastu nak pujuk2aku.. pigi dah... pujuk dengan duit ok.. tapi kalau pujuk tak bagi duit, muka aku tetap moncong tau... he he he.. Sian gak kat dia dah aku suruh pastu marah lak kat dia...

hari ini potluck kat SKBK2,,, entah macam mana aku nih boleh terjebak dengan memegang jawatan pengerusi potluck.. setahu aku GB tak pulak inform apa-apa. Tapi tak mengapalah aku happy ajer buat keje nih.. mengaturkan tentang makanan.. Minggu nih merupakan minggu ketiga aku buat. Takat nih, sambutan memang hebat.. Ramai yang menunjukkan kehebatan memasak.. ha ada yang bawa kek baru keluar oven. Panas lagi ko.. hebat-hebat( Kak Rozita). Kak Salawzti saperti biasa tak nak bawa apa selain nasi.. sebab dia kata tak pandai masak.. ok jer kak.. sedap gak nasik akak hik hik hik..
Super senior kak Sharina pulak memang suka masak macam -macam.. hari nih nak bawa macam-macam... menu rasia...aduhai bertuah sungguh.. Ustaz Shuhor pula menawarkan diri nak bawa kerang goreng istimewa..
Aku nak bawa pa ekk minggu nih.. dah dua minggu aku bawa makanan. Rasa macam nak rehat... tapi entahlah.. Minggu pertama aku masak asam pedas dengan sup sayur, minggu kedua lak mee kari.. tang mee kari licin ko... Minggu nih pula aku dah tersentap dengan cermin mata yang terkopak ni.. tu yang hilang mood dan terus tengok komputer.. tak tengok dapur.. bengang giler...

No comments:

Post a Comment