Saturday, November 28, 2009

Berakhir KPLI 2009

Hari rabu yang lepas berakhirlah perjalanan KPLI. Kalau dihitung rasanya seperti tidak cukup lagi ilmu yang perlu dikutip. Dalam keterbatasan waktu di IPGM KBM banyak memori yang dikutip. Rasa Indah, terluka, Marah, Takut dan yang paling penting perasaan GEMBIRA. Hakikatnya bukan mudah melalui perjalanan ini, rasa seperti baru memulakan hidup di umur 32 tahun. Namun pilihan telah dibuat dan janji mesti ditunaikan. Apa pun yang berlaku di masa hadapan perlu ditempuhi dengan sabar dan redha demi menabur ilmu pada anak bangsa. Harapan saya agar ALLAH memberi kekuatan, petunjuk pada hambanya yang lemah ini.
Penempatan saya juga tidak pasti lagi dan saya perlu menungggu KPM membuat pengumuman. Perasaan berdebar tidak terkira, banyak yang perlu diberaskan, anak, suami, adik yang ingin menumpang teduh dirumah, tanggungjawab di RB... sekali lagi harapan saya agar ALLAH memberi yang terbaik untuk hambanya ini.
Rakan-rakan di IPGM KBM, harapanku agar semua beroleh kejayaan yang diimpikan. Saat-saat indah semasa didalam kelas 1C, BIG di Tanjung Uda Resort, Projek PSK di Cameron Hinghland, Pandu Puteri di Kalumpang Resort, PRAKTIKUM di SKPBP2 dan PROBAG di Tanjung Piai.. akan disemat dalam memori ingatan. Terima kasih atas budi baik semua dan maaf atas segala keterlanjuran kata, dan atas segala perkara yang terjadi atas kelemahan diri ini.

No comments:

Post a Comment