Thursday, November 12, 2009

Posting dan elaun

Assalamualaikum
Coretan hari ini agak serius sedikit. Setiap hari, bulan dari awal tahun isu elaun sering diperkatakan di kantin, bilik kulian, kelas, dirumah dan di mana-mana sahaja. Kadangkala saya terfikir berbaloikah pengorbanan saya untuk berhenti kerja sebagai seorang pengetua di Reliable Bazaar dan menjadi guru di bawah KPM.
Pada masa sekarang saya hanya memperolehi elaun RM1346.00. Untuk mendapatkannya juga perlu mendengar omelan dan sindiran daripada pihak pengurusan IPGM. adilkah semua ini... Tambahan pula elaun yang di bayar tidak tetap dan bergantung pada pihak pengurusan.. sedangkan perbelanjaan itulah yang digunakan untuk macam-macam perkara. Beginikah pengorbanan yang perlu di bayar untuk menjadi seorang guru di bawah kementerian. Bagi saya bukannya hendak meminta lebih dari yang sepatutnya cuma bagilah seperti yang telah dijanjikan. Jika terlewat dan ada masalah TEKNIKAL mintalah maaf secara berhemah.. tidak perlulah jadikan pelajar KPLI ini seperti pengemis.
Seterusnya isu posting.. emm macam2 cerita, gossip dan sebagainya.Isu sabah dan Sarawak, dan kawasan pendalaman di Semenanjung Malaysia. Sanggup atau tidak meninggalkan keluarga.. adakah saya sanggup meninggalkan suami dan anak2 berjumpa hanya masa cuti yang panjang jika saya ditempatkan di kawasan yang saya sebutkan tadi. Saya rasa banyak persoalan yang perlu di ambil kira bukan sekadar ikhlas ataupun tidak. saya percaya kerajaan akan mengambil kira semua aspek sebelum membuat segala keputusan..

No comments:

Post a Comment