Saturday, November 14, 2009

KPLI 2009

Saya rasa macam bermimpi , rupanya dah hampir setahun saya mengikuti KPLI di IPM KBM. Seperti baru semalam kenal semua orang. Bergaduh, bergembira, bertengkar dan sebagainya.,, hanya tinggal 2 minggu sahaja lagi bersama rakan-rakan di kelas 2C. Semester pertama rasa risau sebab terpaksa mengikuti macam-macam program dan saya seperti tak berdaya nak mengikutinya. Macam mana pula dunia baru selepas ini.. apa pula cabaran yang perlu dihadapi..
Meninggalkan rakan-rakan rasa sayu.. Saya pernah mengalami rasa sedih yang teramat pada tahun 1996 apabila berpisah dengan rakan-rakan baik di tingkatan 6.. seharian ketawa dan bergembira.. begitu juga semasa di UM. Saya merupakan orang yang terakhir berkahwin manakala semua rakan-rakan yang lain sudah mula membina hidup baru.. masa itu memang sedih, tiada kawan dan apabila pulang ke rumah hidup terasa kosong dan sunyi.. namun pada masa itu, tugas di Reliable Bazaar sudah mula berat dan saya sibuk menjalankan tugas..
Saya rasa sedikit gusar apabila mengenangkan akan berpisah dengan kawan2 baik yang suka ketawa dan buat lawak bodoh, yang memahami dan yang paling penting tak kedekut.. semuanya baik hati. Tidak seorang pun daripada mereka yang meninggi diri semuanya sederhana walaupun pada hakikatnya mereka juga mempunyai kehidupan yang hebat. Pada saya mencari kawan memang ramai tetapi mencari kawan-kawan yang serasi dan menyenangkan hati sangatlah susah. Geng bulat yang saya tahu sikap mereka amat memahami, menerima kelemahan dan kekuatan rakan dengan seadanya, begitu juga saya. Tidak meninggalkan saya ketika susah dan senang. Harapan saya agar ikatan ukhwah ini akan terus berkekalan,, halalkan segala makan, minum, duit yang telah dibelanjakan dan kata-kata yang mengguriskan hati kalian. Tiada niat untuk menyentuh hati sesiapa. saya hanya sorang insan yang kadangkala alpa dan terleka dengan bisikan syaitan. Pada masa hadapan andai panjang umur dan jodoh, insyaallah kita akan bertemu lagi. Bagi rakan2 kelas 2C yang lain begitu juga harapan saya, doa saya agar semua berjaya.

No comments:

Post a Comment