Friday, November 13, 2009

leher terjerut

Hari ini kisah yang mengejutkan berlaku ditempat lama saya berkerja. Seorang todler yang berumur lebih kurang setahun setengah terjerut lehernya ketika bermain bouncer. Alhamdulillah tidak ada apa-apa yang berlaku, todler tersebut terselamat. bayangkanlah apa yang akan terjadi sekiranya hal yang sebaliknya berlaku. Kepala saya jadi pening sekejab bila mendengar cerita ini. Seorang pengasuh yang bertanggungjawab perlu membawa todler yang tercedera ke klinik yang berhampiran dan memberitahu ibubapa todler tersebut dengan segera tanpa menangguhkan masa.
Jika saya mengalami situasi yang sama saya akan akan membuat seperti di atas. memang dah lama saya praktikkan semenjak 10 tahun yang lalu. Alhamdulillah, setakat ini ibubapa yang anaknya tercedera di bawah jagaan saya tidak akan merungut malahan berterima kasih dan saya mengajar semua anak-anaknya. Agaknya mungkin mereka dah lupa pada pesanan saya yang terdahulu dan akhirnya ibubapa tersebut rasa kecewa apabila pihak taska seperti tidak mengendahkan. Esok saya akan memberi taklimat ringkas pada staff baru taska.

No comments:

Post a Comment