Tuesday, January 18, 2011

Anak-anakku....

Assalamualaikum..

Hari nih rasanya aku nak cerita pasal bebudak tahun 5 yang aku ajar kat sekol.ah... Ada tiga kelas semuanya.. 5 Mokara, 5 Liparis dan 5 Nervillia.. Aku ajar sivik dan Kajian Tempatan... Hmm bukan option sebenar akupun.. BM aku pegang untuk tahun satu sahaja.. itupun hanya satu kelas ajer...

Kebanyakkannya aku dah kenal sebab pernah ajar tahun lepas.. Adalah beberapa murid yang dapat aku kenalpasti kelemahan dan kekuatannya.. yang rajin dan malas... Aku cuma berharap agar aku tak jadi seperti tahun lepas yang asyik nak marah ajer... darah naik beb.. tu yang nak cover.. konon-kononnya lah.... aku pun layan macam budak besar... tapi menyebabkan lagi aku sakit jantung.... tak berubah nak kena garang bagai mentari yang menyinar terik dan terasa bahangnya baru aku dapat homework diorang...

Tapikan aku dapati mereka ni suka manja2.. hmm tak kuasa I... tapikan nampak macam berkesan pulak.. dan ramai yang hantar buku.... tengoklah berapa lama boleh bertahan kesabaran cikgu mu ini.....

Oh ye sesiapa yang ada singgah kat blog aku nih komenlah sikit baru best....

3 comments:

  1. hai cikgu ila... sabar2... saya tahun ni pun tukar karektor... buat lawak dalam kelas bikin bebudak happy.... tapi bila dorang tak buat homework... melenting gak lak.............

    ReplyDelete
  2. lecehlah nak post comment ada word verification

    ReplyDelete
  3. janganlah .... komen jugalah....thank kak eta....

    ReplyDelete